En hurtig förmiddag

Större delen av den här dagen har jag spenderat med Jessica, alltid trevligt! Först tränade vi och sen och åkte vi och handlade. Men vi började förmiddagen med att  ta en rask promenad längs strandpromenaden på en timme. Vi kan kalla det för uppvärmningen för sen gick vi in på gymmet och nötte lite på löpbandet. Jessica sprang 5 km och jag 4 km, och ja det är mitt fel att vi inte sprang de där kilomentararna ute men det är ju så kallt i vinden. Efter det körde vi lite gott och blandat bland hantlarna men det blev mest mage/rygg.

Denna veckan har jag 2 ggr sprungit 4 km och det är alltid trevligt. Men jag kan egentligen fortsätta en stund till men jag och min vänner/ovänner djävulen och ängeln som sitter på mina axlar har lite problem att samarbeta så fort jag bestämmer mig för att springa lite. Min djävul säger: Lägg av, det är jobbigt, du orkar inte, du vet att du inte måste göra det här va?! medan ängeln peppar mig: Kolla vad bra det går, det här är ju tom skönt, härligt nu kommer du få upp konditionen precis som du vill, kämpa på. Ibland vinner djävulen ibland vinner ängeln och när jag springer 4-5 km då kan man säga att vi har kompromissat.

För min del gäller det och jobba på att bygga upp den mentala styrkan och våga pressa mig ytterligare och det är något jag får jobba med varje gång jag springer...men bit för bit blir jag ju starkare mentalt. Det är bara i 6 år tillbaka som jag överhuvudtaget gett mig ut och joggat och då var det max 2,5 km så något har ju hänt under den här tiden...


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bra jobbat! Heja ängeln!

Tycker du är jätteduktig. Bara att du faktiskt springer nu är ju asgrymt.

En kompis försöker dra med mig på vårruset nu i maj. Det kanske hade vart nåt för dig att hänga med på?

2011-03-27 @ 09:27:25
Postat av: Mariana

Duktig du är. Det gäller bara att komma igång ordentligt, sen går kilometrarna av sig själv:-)

2011-03-27 @ 14:27:51
Postat av: Carro



Bra kämpat nu är det bara att kämpa vidare :)

2011-03-27 @ 15:07:12
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Jessica

Alltid trevligt att spendera tid med dig också :D Måste ju tillägga att du verkligen pressade dig i slutet, blev riktigt imponerad! Kram

2011-03-27 @ 17:20:33
Postat av: Kicki

Pernilla: Ja det skulle absolut kunna vara något. 5 km är ganska lagom. Hör av dig om det blir något..

Mariana: Haha..jag tvivlar på att mina kilomenter kommer gå av sig själv men man vet ju aldrig :)

Carro: Japp kämpa på :)

Jessica: Haha :)

2011-03-27 @ 18:32:49
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0