Smaskens


Har ni idétorka på vad ni skall laga till lunch/middag? Får jag lov och bjuda på ett litet tips! Gör en blomkålssoppa med knaperstekt bacon och ha lite vitlöksbröd till. Jätte enkelt att fixa ihop, det går snabbt och smakar supergott! Skippar man brödet är det en perfekt LFHC måltid. Själv gör jag den med brödet men det väljer man ju själv.

Googlar ni på den här rätten får ni hur många träffar som helst men jag krånglar inte till det värre än att jag gör den bara på blomkål, vatten, mjölk, grönsaksbuljong, lök, lite vitpeppar, salt och cayenepeppar. Smakar mycket godare än det låter, t.o.m barnen äter den (och mina barn är kräsna)

Kommentarer
Postat av: Carro

Mmm.... ser och låter gott :)

2011-01-16 @ 15:00:20
URL: http://cocacola192.blogspot.com

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0