Nyår 2010/2011

Vi åkte hem till värdparet och blev inbjudna in i deras spritt språngande nya kök. Det var så fint så jag tror jag hade dött och kommit till kökshimlen. Oj oj oj! Hur mycket arbetsyta och plats som helst + en ny funktionell kakelugn i gammal stil. Efter mingel och förberedelser för maten satte vi oss till bords. Både vi vuxna och barnen åt tre rätters meny.

Vi började med Skagerntoast (vuxna), köttbullar och vindruvor på spett (barnen)


En huvudrätt som var magisk men jag vet inte vad det var för kött, rostbiff kanske, med rotfrukter och potatis halvor i ugnen, brysselkål och bacon, gräddsås och gelé (vuxna),

Pannkakor, hallon- och jordgubbssylt och grädde (barnen).


Efterrätten var en "bröllopsbakelse" i  choklad och med citronkräm och vaniljglass (vuxna) samma bakelse utan citronkrämen och med extra glass (barnen)  MUMS!!


Min nyårsafton var perfekt (om man räknar bort en väldigt ledsen A som inte vill åka hem 00.30) Barnen som inte hade sovit någon extra stund under dagen lekte med sina kompisar och skötte sig exemplarisk. Hur ofta händer det? Det var hur skönt som helst men det är helt klart den oron som är en bidragande faktor till att jag blir lite stressad när vi skall bort med barnen på kvällen. Men det gick ju hur bra som helst och vi fick tom tid över till att spela ett musikfrågesports spel. Svårt men kul!!


Vad har ni andra haft för er?


Kommentarer
Postat av: Carro

Ser jätte gott ut och kul att ni hade så trevligt :)

2011-01-01 @ 14:57:40
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: AnnaViktoria

Låter som en perfekt Nyårsafton :) Maten ser underbar ut! Kram

2011-01-01 @ 17:35:03
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Det va väl inget att oroa sig för ;)

2011-01-01 @ 19:30:54
Postat av: Kicki

Carro: Ja det var det och det hade vi :)

Anna: Ja det var det verkligen :)

Jessica: Nej det var ju inte det, men jag oroar ofta i onödan... :(

2011-01-02 @ 21:31:19
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0