Måste röra mig framåt

Just nu är jag i en svacka rent arbetsmässigt. Jag skall skriva om mitt personliga brev, cv, jag skall söka jobb där det inte finns några utannonserade tjänster och jag inte vet vilken chef jag skall vända mig till. Sen har jag problemet om jag söker "sommarjobb" nu och får det, hur gör jag då om det dyker upp en "fast" anställning som jag såklart hellre vill ha men är redan tingad på sommarjobbet. Det bara snurrar runt i huvudet på mig + att jag inte gillar och ringa runt och maila personer som jag inte riktigt vet är de "rätta" cheferna. 

Jag vet också att det bara är och sätta ena benet framför det andra och tvinga sig framåt, en förändring kommer inte utan arbete, men det är så jävla segt! Hade det bara varit arbetsrelaterat så hade det väl varit okej men nu har jag supermycket att göra i skolan också.


Jag står i uppförsbacken och jag ser krönet, jag måste bara över...kämpa vidare...ett steg till...och så nästa....osv...


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja ibland är det inte roligt när det blir massa måsten men det är bara att kämpa vidare och snart har du nog löst det ;) kram!!!!!

2011-02-02 @ 15:39:07
Postat av: Jessica

Detta fixar du!!! Sen är det bättre att ha flera alternativ än inget! Skulle det bli så att du får ett lång-vikariat eller fast anställning är det bara att vara ärlig mot arbetsgivaren. Även om de blir besvikna så förstår de! :)

2011-02-02 @ 18:06:25
Postat av: AnnaViktoria

Ja fy, dessa måsten! Men med din grundsyn kommer det att gå hur bra som helst! För det är ju så, bara man kommer över krönet så är belöningen där. Kram och lycka till!!

2011-02-02 @ 20:54:43
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Carro: Japp här kämpas det

Jessica: Kloka ord från en klok tjej

Anna: Tack! Nu skall jag bara pressa mig över krönet med..

2011-02-04 @ 11:53:04
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0