Vad lägger jag mina pengar på

Internationellt bistånd...ja, vad skall man säga. Världen ser inte lika dan ut för alla varken inom Sveriges gränser eller i världen i stort. Det finns stora skillnader i mångt och mycket. Tidigare har jag kanske inte gått på djupet i mina funderingar kring varför vi har fattigdom i vissa länder medan andra klarar av det bättre. Men i och med den här kursen och djupare teorier om tillväxt och utveckling i världen så börjar en klarare bild målas upp. Om det är enkelt och lösa fattigdom? Sover Dolly Parton på mage?? Nej, det kräver mycket och det krävs mycket av många. 

Något jag kan reflektera över när jag sitter här i min varma lägenhet, mätt efter frukosten i hela rena kläder och knapprar på min lapptop och funderar över en Ullareds tripp där pengarna kommer få vingar...


Kommentarer
Postat av: GELICA <3

Heeejsan tjejen ! Himla söt blogg du har :)

Kraaaaaaaam Angie <3

2010-09-16 @ 11:00:24
URL: http://angelicakjellen.blogg.se/
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt..



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-16 @ 11:07:36
URL: http://millahoman.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0