Brandstationen

Stor släkningsbil

Brandmans kläder, var är då alla halvnakna brandmän? Jag såg inga :)

Idag hade brandstationen öppet hus i Uddevalla och jag passade på att gå dit med min äldsta son. (Den yngre sonen föredrog att stå bakom soffan och bajsa så det blev inga brandbilar för honom den här gången) Vi fick åka med i brandbilen och bestämma när sirenerna skulle slås på , titta var barnmännen bytte om, se alla olika varianter av brandbilar, (även gamla från 1905) släcka en liten eldsvåda med hjälp av en brandslang och kolla på när de räddade en person ur ett "brinnande" hus. Man kan väl sammanfatta besöket med att sonen är nöjd, MYCKET nöjd. Och den lille bajsaren han skall vara glad att han inte vet vad han missade. Jag träffade en gammal bekant som nu jobbade som brandman så för mig blev också besöket lyckat. Men ett leende på A: s läppar det var ändå det bästa!

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag kan se A framför mig så spännande att hälften hade varit nog ;)



Stackars W och det är mycket tur att han inte förstår vad han missade när han föredrog att stå bakom soffan och bajsa. Men måste man så måate man ;)



Jag undrar också var alla nakna brandmännen är ???

2010-10-31 @ 12:23:26
Postat av: Jessica

Vad kul att ni kom er iväg :D Bra med inside information ibland ;)

2010-10-31 @ 12:54:50
Postat av: Kicki

Carro: Ja så var det! Kul, men tråkigt att jag missade nakenheten :)

Jessica: Japp, absolut! Sånt går inte och missa när man vet om det!!

2010-10-31 @ 17:56:22
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0