Baka, baka liten kaka...

Vad kan det bli av de här ingredienserna?


Jo sådana här smaskiga grejer!

Provsmakar, därav min avvaktande min

I går efter att jag hämtat hem mina hjärtan från dagis hade jag tänkt och åka och hälsa på K, men hon var ju inte hemma!! *Fy på sig K* :) Det får bli en annan dag men efter som jag tänkt att vi skulle "göra" något så bestämde vi oss för att baka lite. Så vi "bakade" (rörde ihop) chokladbollar, en klassiker som jag inte gjort på väldigt många år. De blev okej, men inte så där goda som jag hade förväntat mig. Barnen gillade dem inte alls!! Så om ingen av er har ett riktigt toppen recept på chokladbollar så kommer jag nog baka något annat i fortsättningen.

Update: Nu har jag kollat in receptet på havregrynspaket och det enda jag kan se som skiljer "mitt" recept från deras är att jag hade 1 msk mer kaffe. MEN eftersom vi provsmakade chokladbollarna direkt efter vi hade gjort dem kan det ha varit det stora felet. För i dag mina vänner så smakade de mycket bättre. Killarna åt tom var sin, utan att spotta ut :)



Kommentarer
Postat av: Mariana

Vaa, ingen succé?? negerbollar är ju det bästa som finns!! Har iofs inte gjort det på evigheter heller men jag tror att jag brukade använda mig av receptet på havregrynspaketet. Fråga Pernilla annars, hennes är supergoda!

2010-10-14 @ 19:36:54
Postat av: AnnaViktoria

Det gjorde vi oxå igår! Jag gör som Mariana, använder receptet på havregrynspaketet :)

2010-10-14 @ 19:58:49
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/
Postat av: Carro

Ja det är ingen favorit hos mig men Victoria hade ett bra recept jag gjorde förra åter och vi gjorde med riktigt smör och då gick det hem även för en finsmakare som mig :)

2010-10-14 @ 20:17:12
Postat av: Kicki

Mariana: Ja jag kommer också ihåg dem som hysteriskt goda, men efter att stått en natt i kylen så är de mycket bättre..:)

Anna: Vad lustigt att vi bakar loss på samma grejer :)

Carolin: Det var allt riktigt smör i de här med, dock inte i fast form, men som sagt efter en natt i kylskåpet så är de mycket godare.. :)

2010-10-14 @ 20:40:36
URL: http://fokuskicki.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Blev chockad först när jag läste...att ni inte gillade dom. Men en natt i kylen gör dom väldigt gott, då blir dom extra goda. Går också efter havregrynspaketet när jag gör, och då blir det alltid gott =)

Lite lustigt, så funderade vi också på att göra chokladbollar igår. Men det förblev bara en tanke här =)

2010-10-14 @ 22:26:03

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0