Vinter




Nu snöar det igen, och känslan som infinner sig i magtrakten är en varm ombonad julkänsla. Det känns som om vintrarna har blivit som de var när jag själv var liten kicka. Jag minns snöbollskrig på åkern nedanför vårat hus med grannbarnen, jag minns pulkaåkning på "kullen" och i backen på vår gata och jag gillar minnena och nu får jag chansen och dela nya minnen med mina barn, underbart!

Ps Jag gillar också att vara inne och titta ut när flingor stora som lovikavantar singlar ner mot marken gärna med en kopp varmchoklad i handen.


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja när man tänker så, så låter det väldigt mysigt och visst är det kul med snö men med måtta tack!!!

2010-11-27 @ 23:04:22
Postat av: Pernilla

Visst är det kul att vi får riktiga vintrar nu igen.

Tänker precis som du, på hur vi hade det när vi var små...man var ute i snön och lekte jämt. Skulle fortfarande vilja gå ut och leka och åka pulka, men på nåt sätt känns det inte helt ok att göra det nu =)

behöver låna några barn först =)

2010-11-28 @ 09:28:22
Postat av: Kicki

Carro: Ja lagom är ju alltid bäst..

Pernilla: Hehe..det kanske känns skumt och åka pulka själv men jag tycker du abslout ska dra ihop ett gäng med barnasinnet i behåll och slåss med barnen i backen..

2010-11-28 @ 21:47:10
URL: http://fokuskicki.blogg.se/
Postat av: AnnaViktoria

Mycket snygg stjärna ;) Känner igen den!

2010-12-03 @ 12:30:14
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Visst är den, fast nu har den flyttat och hänger i ett fönster i stället :)

2010-12-05 @ 22:39:34
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0