En liten lista kommer lastad...

1. Hur länge har du bloggat? Jag började skriva offentlig "dagbok" på Lunarstorm 2002 och den har jag sparat (väldigt kul läsning) sen har jag bloggat till och från sedan 2006.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag tänkte väl inte så mycket mer än att det verkade som folk hade hur mycket pengar som helst eftersom alla visade upp sina inköp hela tiden. (Jag läste många modebloggar)


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Oj, den första?? Vet inte riktigt men det var helt klart en modeblogg kanske SheCity.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du så här i efterhand läser dem? Mina första bloggar är borta och inläggen med dem men om jag läser några inlägg nu så är det mer för att se vad som hände då.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Oj, varje dag runt 20-30 men jag har MÅNGA inlagda som bokmärken.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (tex teknikbloggar, modebloggar och politiska bloggar)? Kanske 50% dagboksbloggar, sen är det mode, inredning, träning mm

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Sofie Fahrmans blogg brukar jag läsa och hon är VÄLDIGT olik mig på alla sätt, både i utseende, personlighet och karriären. 

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Kan man svara pass, jag har ingen aning. (Det är inte direkt så jag tänker när jag läser en blogg)

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? De flesta tycker det är kul medan andra undrar hur man orkar hålla på :)

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Hahaha..ja, vem annars skulle jag vara? :)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja det har jag absolut. Sen sätter min sambo ganska hårda gränser för hur mycket han och barnen skall finnas med i bloggen. Det är därför det sällan är med bilder på barnen och har jag det så är det aldrig bilder framifrån. Sen håller jag med Anna att det är tråkigt när man vet att flera personer är inne ofta och flera gånger om dagen men inte kommenterar ens när man skriver något mer personligt!!

12. Nämn några saker du aldrig bloggar om, och varför. Personliga konflikter skulle jag undvika i alla dess former med familjen, vänner och jobb. Sen lämnar jag aldrig ut någon någonsin. Jag vill att bloggen skall spegla en positiv bild av mig även om jag självklart har en mörkare sida som lyser igenom i bland.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Ja här kommer det igen att jag vill att folk skall kommentera. Jag vill ha en reaktion, en dialog en slags relation. Är man inte intresserad av att ha det behöver man inte gå in och läsa tänker jag.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg? Nja, det är ju inte så lätt, särskilt om man aldrig ifrågasätter något. Bloggen visar ju en vinklad del av mig, som alla vet är ju summan mer en delarna!!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej, men det var väldigt nära en gång. Jag skulle träffa en tjej på semestern men så klaffade inte våra semester tider.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja absolut!

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andras bloggar? Nej, men det är mest mina närmaste vänner och släkt som kommenterar.


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller i andras bloggar? Nej det har jag inte.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Det kan bli ett stressmoment att vilja uppdatera, men jag försöker och inte tänka så. Sen är det där med att "alla" kan läsa som kan irritera mig ibland när jag inte får något tillbaka.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Kanske, jag vet inte. Men jag vet att jag kommer läsa bloggar om två år i alla fall :)


21. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Hm...jag kom på 3 jag tar dem: Pernilla, Mariana, Karin

Kommentarer

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0