Helgen i lantbrukarens tecken

Gräspollen gör att min näsa, min gom och mina ögon kliar. Med mediciner så går det hyfsat bra, vissa dagar bättre än andra. I förrgår utmanade jag kanske ödet mer än nödvändigt när jag var med och hjälpte granngården (vid torpet) och köra in hö. Men vad gör man inte för att se ögonen tindra som diamanter hos de små. Herregud som ungarna såg ut efter den dagen. Som små lortgrisar, men det är ett gott betyg för då vet man att de haft kul.

Jag har också hunnit med och gå på en gårdsauktion. Jag fyndade inget, men bara känslan av att kanske få göra ett fynd och se på alla andra som köpte allt från småskruv till traktorer var oslagbar. Ja, jag är en auktions- och loppisnörd men det är smällar man får ta här i livet :) Det var i alla fall trevligt och chilla med lite lokala bönder :)

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Ha ha kärring där :)

Kan tänka mig att ungarna hade det jätteroligt :)

2010-07-06 @ 21:47:42
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Kicki

Carro: Hehe...jag gör vad jag kan för att åldras med värdighet.. :)

2010-07-07 @ 10:37:24
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0