Vi komma, vi komma från pepparkakeland...

Bara för att jag inte kan fästa ihop ett pepparkakshus så betyder inte det att jag inte kan baka goda pepparkakor, för det kan jag. I förrgår satte jag och barnen en pepparkaksdeg och idag bestämde vi oss för att baka ut en sats. Dessa pepparkakorna blir dessutom sååå goda, de slår alla köpta pepparkakor (och man slipper alla e-nummer) Det är så många minnen från min egen barndom som kommer upp när man står där med mjöl upp till näsan. Fast jag kommer inte ihåg att mamma någonsin var irriterad något t.ex mjöl förbrukningen som jag kanske var ett svagt ögonblick, men det gick över. Jag börjar bli bättre på att lära mig stressa av och ingen har dött av lite mjöl (förutom kanske ett par mjölnare som levde farligt förr i tiden) men i dagsläget vågar jag påstå att det är relativt säkert att handskas med mjöl. Så! Det är verkligen mysigt att förbereda sig inför jul och jag är så lyckligt lottad som får göra det med min fina familj.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad mysigt det ser ut och duktig du är :)

2010-12-06 @ 10:12:25
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: AnnaViktoria

Myyys :) Och det ser jättegott ut!!

2010-12-08 @ 15:51:07
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/
Postat av: Morgantine

You will be hearing from me soon. Thanks

2011-03-09 @ 08:24:30
URL: http://morgantine.blogimagine.com

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0