Tålamod

Ja, tänk om man hade det i en liten ask och ta fram när man känner att det börjar tryta. Mina barn är mina absoluta finaste ädelstenar och jag värderar dem högre än allt annat. Men, det finns alltid ett men...när de håller på och trotsar mig och inte lyssnar på vad jag har att säga blir jag så trött. Vissa dagar är det som och prata med en vägg, jag får ingen respons alls. Som idag på morgonen när den lille vägrar och ta på sig sin "halskrage" vilket inte är okej och vara utan när det är -15 grader utanför fönstret. Då när man står där nära att brista skulle den där lilla extra kicken av tålamod behövas.

Just nu är vi inne i 3 och 5 års trotset och det kommer väl vara till 5 och 7 års trotset sätter in och när det är klart är de snart tonåringar och då kan vi snacka om att behöva ha tålamod. Puh...ibland blir det svettigt, men när de kryper upp i knät och gosar med mig är allt glömt och tålamodet har fyllts på (lite i alla fall) tur man har mys stunderna emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Underbart att få läsa om andras härliga barn ;-) Känns skönt att man inte är ensam där ute...hihi Pöss Vännen

2010-12-29 @ 21:26:38
URL: http://karinkakan.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja så är det att vara småbarnförälder. Skönt att man inte är ensam ;)

2010-12-29 @ 22:27:06
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Kicki

Hehe...ja det är så härligt att ha barn i bland...puss på er!

2011-01-01 @ 14:58:38
URL: http://fokuskicki.blogg.se/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0