Pepparkakshus

Att smälta socker för att använda som klister till pepparkakshus har visat sig inte vara min starka sida. Första gången gjorde jag ett tappert försök att smälta sockret på låg värme men det hände ju ingenting. Sen googlade jag "smälta socker" (jag älskar det här informations samhället) och insåg att jag inte var ensam om mitt problem. Men skam den som ger sig. Jag försökte igen och misslyckades igen. Jag blev arg och försökte med kristyr för att få ihop huset men det föll ihop igen. I det här läget var jag jättearg, varför lyckas jag inte?!! Sen gick en bit av taket av då gav jag upp. Barnen fick äta upp huset i delar. Jag kommer inte försöka mig på att göra ett nytt pepparkakshus. Skit grejer, jag försökte tom med Karlssons klister på en husknut men tror ni att det fungerade. Nä inte det heller!! Som sagt var, inga mer pepparkakshus. Inte i år i allfall...

Kommentarer
Postat av: Carro

Ha ha !!! Älskar det där med att du försökt att klistra ihop det med Karlssons Klister !!!



Här har N tjatat som bara den men jag vet inte om jag orkar. det är ju fint och mysigt men vi får väl se ???

2010-12-05 @ 09:16:30
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Kicki

Carolin: Hehe..ja så kan det gå :)

2010-12-06 @ 11:34:07
URL: http://fokuskicki.blogg.se/
Postat av: AnnaViktoria

Hahaha Karlssons klister!!! Hehehe jag kan bara ana hur arg du var ;) Men ni gjorde ju världens finaste pepparkakor sedan iaf :)

2010-12-08 @ 15:53:19
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0