Julmarknad

I går var det julmarknad på torget i vår lilla stad. Det är alltid trevligt när det händer lite grann och man får möta lite människor. Jag och två barn började klä på oss för att palla att vara utomhus i någon timme eller två men det slutade med att bara jag och min store grabb gick i väg. Mini låg hemma på hallgolvet i full 3 års trots och vägrade sätta på sig termobyxorna så han blev utan marknad MEN han fick sig en god middagslur tillsammans med sin pappa lite senare. Vi som fick på oss lite varmare kläder gick ut på staden och mötte upp min kompis E och hennes dotter.


Marknaden bjöd på det sedvanliga krimskramset plus lite tomtar, hemstickat, hembakat och hemlagat. Vi betalade också 40 kr/ 2 pers för att åka en 5 minuter lång slinga runt torget med häst och vagn, mysigt ja visst men hutlöst dyrt! Vi skänkte även pengar till minröjning i u-länder (dagens goda gärning) och fick information om Mulle skolan (det kan bli aktuellt till våren) och hejade på kända folk, mycket trevligt.




Kommentarer
Postat av: Mariana

Låter mysigt! Men vad jobbigt det är med alla kläder, längtar redan till våren av den anledningen och då har jag bara en som ska kläs...

2010-12-12 @ 13:31:59
Postat av: Carro

Ser mysigt ut :)

2010-12-12 @ 13:43:00
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Kicki

Mariana: Ja det där med flera lager kläder och barn som inte vill är inte så kul men det kan vara nog så jobbigt med en med.

Carolin: Ja det var det också :)

2010-12-12 @ 22:21:31
URL: http://fokuskicki.blogg.se/
Postat av: AnnaViktoria

Åh vilken fin dag ni fick ändå :) Och vad roligt med Mulle, jag älskade det!

2010-12-16 @ 10:48:26
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0