Kräftskiva

Dukningen

I lördags gick kräftskivan av stapeln. Vi började med mingel (haha...vi var 4 st ) men minglade gjorde vi i alla fall. Sen serverade jag maten som bestod av Västerbottenpaj med kantareller, grönsallad, två olika dippsåser till kräftorna, räkor och vitlöksbröd. Kräftorna hade herrskapet med sig själva. Till detta serverade jag en egenkomponerad välkommsdrink med smak av svartvinbär, cider/vin och nubbe till maten och sedan fanns det en groggbuggbuffé att hugga in på efter maten. Efterrätten bestod av rabarber och jordgubbspaj med vanlijvisp. Alla var proppmätta och då har jag lyckats tycker jag. Det skall vara riktigt mumsigt och ha kräftskiva även om jag själv skippar kräftorna och har räkfrossa i stället.

Välkommsdrinken på kylning                    Jag och del av spelutrustningen


"Galenpanna"                                                    Brainstorm

På kräftskiva skall det vara lite underhållning så vi började med att leka "galenpanna", hade lite sångövningar mellan tuggorna och avslutade med sällskapsspelet Brainstorm. En mycket lyckad kväll, bara ett minus och det var Anna som inte kunde komma upp. Men vi får träffas vid ett senare tillfälle, men varje nubbe tillägnade vi dig :)

Skål!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken kulig kväll ni verkar haft. Men jag håller med dig, varför äta kräftor när det finns räkor :-)

2010-08-30 @ 19:49:02
Postat av: Mariana

Det var jag som kommenterade ovan....missade visst ett fält att skriva i.....

2010-08-30 @ 19:54:30
Postat av: Carro

Ja det var en jätterolig kväll och super god mat.

Fördrinken var farligt god slurp!!!!

2010-08-30 @ 21:35:30
Postat av: AnnaViktoria

Åhhh vad roligt det ser ut! Hade så gärna varit med :) Hahahaha TACK för att ni tillägnade mig nubbarna, jag blir faktiskt rörd!!! Kram

2010-09-04 @ 20:59:06
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0