Rutiner

Dagis har börjat igen och vi har så smått kommit in i rutinerna igen. Rutiner är bra på gott och ont. Denna veckan är min sista på mitt sommarvikariat, sen kommer jag fortsätta på timmar. Men herregud vad jag har lärt mig mycket om psykiska funktionshinder den här sommaren. Förhållningssätt, hantera psykos genombrott, bygga strukturer, tydlighet och en hel massa om ödmjukhet och förståelse. Det är lite häftigt och inse att jag kan en hel del och att de 3 åren jag har gått som har gjort mig till Socialpedagog har byggt upp kunskaper som jag kan använda som verktyg när jag arbetar i relation med socialt utsatta människor. Nu skall dessa kunskaper byggas på med ett års studier till med början i nästa vecka. Härligt och läskigt med ny stad, ny skola och nya klassisar men mest härligt!!

Kommentarer
Postat av: Mariana

Visst r det kul med lite aha- upplevelser efter år av vad som ibland känns som meningslöst plugg. Lycka till med pluggandet i höst.!

2010-08-17 @ 22:07:55
Postat av: Carro

Du kommer att ha det så bra i Götet och jag blir lite smått avis på dig ;)

2010-08-18 @ 13:25:42
URL: http://cocacola192.blogspot.com
Postat av: Kicki

Mariana: Ja det är verkligen en aha - upplevelse, och tack för peppet inför skolan

Carro: Tack, jo jag tror ju med det. Men det kommer bli dyrt med tanke på all fin shopping man kan utföra där :)

2010-08-18 @ 20:00:02
URL: http://fokuskicki.blogg.se/
Postat av: AnnaViktoria

Åh jag vill oxå plugga i Götet igen. Men om jag drar mig till minnes så var det dyrt ja ;) Hehe undrar varför :P



Spännande med allt nytt, lycka till - du kommer att klara det strålande :) Kram

2010-08-20 @ 20:29:09
URL: http://annaviktoria.blogspot.com/

Skriv en rad så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0